dinsdag 28 juli 2009

Maandag 16de dag; Corcovado

Wat een super lokatie! Eten top, ligging echt helemaal super, mensen super en alleen maar geluid van dieren en de zee. Op de eerste foto kijkt Gwen vanaf onze veranda naar de zee. Na een heerlijk ontbijt (06.30 uur!) vertrokken we voor een hike naar het National Park Cocovado. De ingangen van het park zijn alleen per boot bereikbaar. Een tocht van een klein uurtje bracht ons naar het rangershuis en tevens het startpunt van onze hike. De gids van ons hotel, Tonio of Anthonio, gaf bij de start tekst en uitleg over het leven in het park. Wat een kennis had die man! De groep bestond nog uit twee vrouwen uit Arizona en moeder en dochter uit Florida. De wandeling ging stevig omhoog, maar Tonio hield regelmatig een stop voor wat uitleg. Wat hebben wij genoten. Eerst zagen we With Face Monkey's, ook wel Capuchino apen genoemd. Toen een Spider monkey (zie foto). Die was gaaf. Net Spider Man, maar dan iets anders. Ook zagen we een aantal mooie vogels voorbij komen, zoals de witte Ibis. Op de grond konden we een grote groep Coati Mundi's (soort wasberen) van heel dichtbij benaderen. Wat dacht je van een wandelende boom! Te veel om op te noemen. De tocht liep ook nog naar een waterval, waar we even konden afkoelen en bijkomen van de tocht. Na een frisse duik ging de tocht weer verder langs de rivier met gevaarlijke krokodillen (niet gezien). De tocht eindigde op het strand met een heerlijke meegebrachte lunch. Super om aan een verlaten strand te eten! Tijdens de lunch vlogen er nog twee papegaaien voorbij en de Capuchino apen kwamen terug om fruit uit de bomen te eten. Gelukkig werd Luke net niet geraakt door een stuk fruit die door een aap naar beneden werd gegooid. Voordat we weer met de boot terug gingen, even een duik in de zee gemaakt. Tja...net toen we op weg waren werden er dolfijnen gespot. Moeilijk om bewijs te maken, maar toch gelukt. Moe maar voldaan kwamen we weer bij ons resort aan. De dames gingen lekker douchen en lezen en de heren hadden nog wat energie over om te kajakken en te pingpongen. Oh ja..kajakken op de oceaan en een rivier met krokodillen. Gelukkig hadden ze net gegeten. Tijdens een dagelijks potje boerenbridge werden wij nog vereerd met twee voorbij vliegende Toecans.'s avonds weer met alle gasten aan tafel gezeten en verhalen uitgewisseld.

1. Tjonge jonge, wat een prachtige foto's maken jullie. Wat een belevenissen allemaal en wat zien jullie veel verschillende dieren zeg, super hoor. Bewijs genoeg weer, ha ha. Ik zou bijna jaloers worden, hier regent het voor de verandering weer eens, na gisteren een droge, mooie dag. Veel plezier verder!!!liefs, Agnes.

2. Woensdagmorgen; zoals Agnes al zei: het regent hier weer. Voorlopig tot 12 uur volgens buienradar. Koffie gedronken met S en S. Nu gaan we zo Arretje Nof cake maken. Lekker! Weer genoten van alle verhalen. Je zult maar een boa constrictor als huisdier hebben. Geef mij maar een teckel! Luke, kijk je uit voor de apies. Via you tube mooie dia,s/films van Corcovado Park bekeken.Veel liefs van ons allen. Oma M.